Vrouwen 2 wint derby tegen Lopik

Lopik VR1

Vrouwen zaterdag, VR2, 5e klasse D

30 november 2013

Benschop wint verdiend in derby Vandaag stond de wedstrijd waar velen naar uitkeken, Lopik thuis. In deze wedstrijd telde alleen winst vandaag. Benschop begon vanaf de aftrap goed, het zette Lopik onder druk op hun eigen helft. Hierin werd er gecombineerd en zagen we kansen voor Benschop. Na een goede uitgespeelde aanval ronde Gwen al na 8 minuten af 1-0. Benschop ging door met het spel waarmee het speelde vandaag. Dat was druk zetten, de bal goed rond laten gaan en kansen uitspelen. Want na een fase waarin er kansen werden gemist is het Gwen wederom die scoort en na 30 minuten staat het 2-0 Benschop verzuimd de marge te verdubbelen voor rust en zo gaan we met deze stand rusten. In de 2de helft moesten we zo blijven spelen en Lopik niet aan voetballen laten toekomen, toch gebeurde dat helaas. Benschop begon rommelig aan de spelhervatting en zag Lopik het spel bepalen. Tot de 16 kwam Lopik en verder ook niet. Na 60 minuten gaat Benschop weer voetballen, Rachel weet met haar solo door het centrum van Lopik te komen er rond knap af! 3-0. Lopik liet zich weer inzakken en was niet meer aanwezig op het veld, het was het tegenhouden van een grotere score. Benschop dacht hier anders over en zette nog maar een keer aan. Na een hoekschop kwam Jessica goed ingelopen en kopte perfect binnen 4-0. Lopik is het totaal kwijt en Benschop profiteert hier optimaal van want een minuut later schiet Patricia de 5-0 binnen en de wedstrijd eindigt zo in een verdiende overwinning voor de dames vandaag. S'avonds werd de overwinning nog gevierd met het Sinterklaas feest onder genot van hapjes, drankjes en een hoop leuke cadeaus. Volgende week wacht ons de lastige uitwedstrijd in Utrecht tegen concurrent DHSC.