Frivool Benschop -23 walst over VVJ Utrecht heen

VVJ O23

19 december 2017 20:00

Onbekend

Dinsdagavond heeft Benschop -23 zichzelf op de kaart gezet door een 8-0 overwinning te boeken op VVJ Utrecht. Voor de rust hadden de blauwwitten al vier treffers gescoord, in de tweede helft deed zij dat nog eens dunnetjes over.

Benschop -23 (bestaande uit spelers van het eerste, tweede en -19 elftal) begon goed aan de wedstrijd en kwam in de elfde minuut op voorsprong. Stef Elings bereikte met een crosspass Dion van Vliet, die op zijn beurt Quinten Schep alleen voor de doelman zette. Met een bekeken schuiver gaf hij hem het nakijken (1-0). In de dertigste minuut werd de marge verdubbeld. Een schot van Dion van Vliet kwam via de lat terug in het veld, aanvoerder Kwamé Ballo reageerde alert en kopte á la Bep Bakhuys de bal tegen de touwen. Een terechte afspiegeling, want Benschop was duidelijk de bovenliggende partij.

In de laatste tien minuten van de eerste helft wist de thuisploeg nog tweemaal te scoren. Eerst was het David Verweij die een pass van Stef Elings op waarde schatte en in de verre hoek raak schoot. Zes minuten later was hij het die Dion van Vliet een vrije doortocht bood. Althans vrij…. zijn directe tegenstander was drukker met het uittrekken van Dion’s shirt dan het veroveren van de bal. Toen de VVJ-verdediger besefte dat hij hem ook op deze wijze niet kon afstoppen, kon hij de doelman omspelen en de bal in het lege doel schuiven. Aanvallend zette VVJ Utrecht er een aantal hoekschoppen tegenover, maar daar kwam geen enkel gevaar uit.

In de rust werden de eerste wissels doorgevoerd. Benschop bleef met frivool spel de aanval zoeken en VVJ was niet bij machte om daar zelf iets tegenover te zetten. Eén schot dat via de lat in het vangnet verdween was de matige oogst. In de 57ste minuut was het David Verweij die zijn tweede treffer van de avond liet aantekenen. Mika Raadgever speelde de actieve Quinten Schep in de loop aan. De doelman kwam nog wel uit zijn doel gestormd, maar was te laat. Voor de topscorer van het eerste elftal was het vervolgens een koud kunstje om de bal in het lege doel te schuiven.

Vier minuten later was het weer raak. Bob Bijvoet zag rechterverdediger Mika Raadgever de diepte in sprinten en legde het speeltuig achter de verdediging. Diens voorzet verdween enigszins gelukkig over de doelman en via de achterste paal in het doel. Nadat David Verweij zijn ‘hattrick’ voltooide door een solo doeltreffend af te ronden, was het slotakkoord voor Bob Bijvoet. De middenvelder kwam oog in oog met de doelman na goed voorbereidend werk van Kwamé Ballo. Hij behield het overzicht, stuurde de doelman de verkeerde hoek in en zette daarmee de 8-0 eindstand op het scorebord.

Eerste helft
Kevin van Galen; Hilbert Oskam, Tom de Hoop, Jurgen Ruitenbeek, Mika Raadgever; Stef Elings, Jan Zijderlaan, Quinten Schep; Kwamé Ballo, David Verweij en Dion van Vliet.

Tweede helft
Jesper van den IJssel; Mika Raadgever (Jan Zijderlaan/70), Tom de Hoop, Bryan den Dungen, Jurgen Ruitenbeek; Stef Elings (Hilbert Oskam/70), Jimmy Vendrig, Quinten Schep (Bob Bijvoet/60), Kwamé Ballo, David Verweij (Dion van Vliet/70) en Rouis Groeneveld.